Világújdonság Budaörsön – Megnyitott a 3D ügyfélszolgálat

2012. októberétől akár egy karosszékben ülve is bárki ellátogathat a virtuális Budaörsi Polgármesteri Hivatalba, mely tökéletes háromdimenziós mása az eredetinek.

 

Nyáron mutatták be a Polgármesteri Hivatalban, azt a világújdonságnak számító fejlesztést, mely újabb lehetőségeket nyithat az adminisztráció terén.

Sokak számára a már számítógépes játékokból jól ismert 3D technológiát alkalmazták a fejlesztők. A projekt legfőbb célja, hogy modernizálják és meggyorsítsák az önkormányzati ügyintézést.

A virtuális valóság alkalmazása korábban már az üzleti életben jelen volt, azonban a technológia közigazgatási felhasználására első alkalommal kerül sor a világon.

Budaörsön jelenleg egy ügyintéző adja ki a sorszámot az ügyfeleknek, segítséget nyújtva abban, hogy mindenki könnyen megtalálja azt az osztályt, melyre elintézendő ügye tartozik. Az önkormányzat oldalát is építő Virtual Planet Hungary Kft. munkatársai ezt a folyamatot akarták lemodellezni. 2012.októberétől ugyanis kísérleti jelleggel Budaörs Város Önkormányzata megnyitotta 3 dimenziós internetes ügyfélszolgálatát.

Ezentúl munka időben az interneten keresztül is elérhetőek a hivatal munkatársai, akik készséggel állnak az érdeklődők rendelkezésére. Az ügyfél odaléphet a virtuális hivatalnokhoz, akivel szóban-internetes telefonon vagy beépített csevegőben, minden esetben élő személlyel kommunikálva- tudhatja meg választ kérdéseire. Ahhoz, hogy ebbe a virtuális térbe be lehessen lépni, egy ehhez szükséges, ingyenes alkalmazást kell letölteni. A program használata során az ügyfelek rajzolt figurák, úgynevezett „avatárok” formájában tudnak mozogni a valósághűen megrajzolt hivatalban.

Jelenleg információközlésre, időpontfoglalásra, illetve egyszerű hatósági bizonyítványok, igazolások kiadására használható a rendszer. Egyelőre főként azoknak lehet hasznos, akik nem tudják, hogy problémájukkal kihez forduljanak, vagy ügyükben melyik nyomtatványt hogyan töltsék ki. Ők távolról is beléphetnek az élő ügyfélszolgálatra, elkerülve ezzel, hogy böngészniük kelljen egy oldalon.

Az „avatárok” mögötti valódi személyek részére az adatvédelem mellett, a személyi azonosítás kérdése is megoldott. Ezek ugyanolyan kódokkal zajlanak, mint amilyeneket jelenleg a bankok is használnak. Tehát ezzel az is megoldható, hogy miden személy azonosítható és visszakereshető legyen a valóságban is, így nem lehet  „garázdálkodni” vagy sértő tartalmakat megosztani.

A 3D alkalmazással kapcsolatban technikai tájékoztatást a Virtual Planet segítőitől (VP Segítő) kérhető, akik a virtuális térben folyamatosan segítenek az eligazodásban. Az önkormányzat szívesen fogadja a javaslatokat, észrevételeket és további véleményeket a virtuális rendszer működésével, hatékonyságával kapcsolatban!

A letöltéssel és a program használatával kapcsolatos további információ www.budaors.hu weboldalon olvasható.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.