Az új járási rendszerről a Fidesz közgyűlésén Budaörsön

2012. szeptember 26-án tartotta közgyűlését a Fidesz budaörsi csoportja és a Kereszténydemokrata Néppárt budaörsi szervezete. Jelen volt Dr. Tarnai Richárd a Pest Megyei Kormányhivatal vezetője is, aki a járások kialakításáról beszélt.

 

A járások kiépítéséről és előkészítésének feladatairól 2011. szeptember 1-jén döntött a kormány. A következő lépés 2012. január 1-jén történt, amikor a korábban a megye által fenntartott intézmények a kormányhivatal hatásköre alá kerültek.

Dr. Tarnai Richárd elmondta, ez elég sok feladattal járt a kormánynak. A megyéket érintő szerződések mellett, megvizsgálták a megyében működő intézmények szolgáltatási környezetét is.

„Csak e munka alapján évente mintegy 2 millió forintot sikerült megspórolni. Hiszen olyan szerződéseket szüntettünk meg, melyek előnytelenek voltak a megyék számára!”

Harmadik lépésként a járási rendszer kialakítása van hátra. Jövőre országszerte 175 járási, míg a fővárosban 23 kerületi kormányhivatal kezdi meg működését. A nagyobb települések tekintetében ügyintézésre a járási hivatalok részeként működő kormányablakokban lesz lehetőség.
A kormányablakok hétfőtől péntekig, 8 órától 20 óráig tartanak majd nyitva. Ennek köszönhetően, azok is könnyebben fogják tudni intézni hivatalos ügyeiket, akiknek eddig a rövidebb nyitvatartási idő problémákat okozott.

Az már korábban eldőlt, hogy Budaörs és térségének járási központja Budakeszin lesz kialakítva. Ennek lényege, hogy azok a feladatok, melyek országos szinten szabályozottak, azonban helyi szinten nem felülbírálhatóak, a járásokhoz kerülnek. Amelyek pedig önkormányzati rendeletben szabályozhatók a helyi hatóságnál maradnak. A jövőben az önkormányzat és az állam meg fogja osztani a feladatokat. Így például, többek között, az útlevelekkel kapcsolatos problémák is az állam hatásköre alá tartoznak majd.

Dr. Tarnai Richárd szerint a rendszer kiépítésével megszűnik a helyhez kötöttség. Az ügyintézés gyorsabbá és sokkal könnyebbé fog válni, ezért a rendszer felállítására szükség van.

A kormányablakok 2014. január 1-jén kezdik meg működésüket. 2300 ügyet lehet majd elintézni a mostani 45 helyett. Ezen keresztül lehet például minden személyes iratot is igényelni. A kormányablakok életbe lépéséig pedig a járási hivatalok fognak ügyfélszolgálatot teljesíteni. Budaörsön is lesz járási kirendeltség, mely a későbbiek során szintén kormányablakként fog tevékenykedni. Később a kormányablakban felvett ügyeket elküldik a járási hivatalba, ahol az elbírálást és a visszaküldést követően, a kormányhivatalban adják majd ki a papírokat.

Nem minden tekintetben lesznek változások. Továbbra is a jegyzők hatáskörében maradnak a birtokvédelmi, kereskedelmi hagyatéki, adóigazgatási, építésügyi, szociális ellátási, és a gyermekvédelmi kérdések.

A járási hivatalhoz pedig az okmányiroda által ellátott feladatok, gyám és gyermekvédelmi ügyek, családtámogatás, köznevelés, építési felügyelet, menedék jog, kommunális ügyek, szabálysértés, helyi védelmi bizottsággal kapcsolatos kérdések kerülnek.

A járásokkal kapcsolatos és a megyéket érintő kérdésekről további információ a www.jarasok.com weboldalon olvasható.

facebook:

0 Komment

Válasz küldése

Be kell jelentkeznie, a komment írásához.