Az utasbaleseti biztosítás megszüntetésével spórol a BKV

2012 január 1-én megszűnik a BKV Zrt. és a Generali-Providencia Biztosító Zrt. között kötött utasbaleset biztosítás. A felelősségbiztosítás marad, áll a közlekedési vállalat által 2011. december 28-án kiadott közleményben. A BKV “köztudottan” nehéz anyagi helyzetével indokolja a döntést. A lépéssel a közlekedési vállalat éves szinten körülbelül 50 millió Ft-os megtakarítást ér el.

A BKV felelősségbiztosítása marad, tehát az érvényes jeggyel és bérlettel utazók azonban nem maradnak biztosítás nélkül, a társaság felelősségbiztosítása továbbra is a kár teljes összegéig fedezetet nyújt azokban az esetekben, amikor a BKV felelőssége megállapítható. Korábban a a felelősségi viszonyok vizsgálata nélkül kártalanították azokat az utasokat, akiket a BKV üzemterületén belül baleset ért.

A BKV közleményében továbbá az áll: bárkinek a hibájából is éri kár az utast, továbbra is segítséget nyújtunk a káresetek rendezéséhez. Ezek bekövetkeztekor az eseményt – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – a 15 napon belül kell bejelenteni a BKV Zrt.-nél (Forgalombiztonsági és Ellenőrzési Osztály, cím: 1089 Bp., Orczy út 34., postacím:1980 Bp., Budapest 8. Pf:11, telefon:06/1/334-1964, vagy 06/1/461-6500/244-69 mellék), a Generali-Providencia Biztosító Zrt. bármely fiókjánál, illetve az Invest Bróker International Kft-nél (cím: 1089 Bp., Orczy út 34., telefon: 461-6500/244-60).

Comments Closed